sobota, 26 stycznia 2013

Liebster blog



Za nominację dziękuję Natkawes



1. Kiedy czytasz wolisz słuchać muzyki czy mieć kompletną ciszę? 
Wolę czytać w zupełnej ciszy. 

2. Lubisz czytać książki polskich autorów? 
Ogólnie rzecz ujmując lubię, ale aż się boję publikować recenzję, ponieważ autor, jego rodzina, przyjaciele i fani urządzą na mnie nagonkę, jeśli moja opinia będzie nie po ich myśli. Dlatego też jak do jeża podchodzę np.: do Pani Kasi Michalak, do Pani Lingas-Łoniewskiej…

3. Kryminał, romans, fantastyka... Co wybierasz? 
Z powyższej listy wymieram romans i fantastykę. Często powtarzam, że kryminały nie są moją bajką. Kiedyś jednak pewien blogowicz (niestety nie pamiętam który) stwierdził, że jak przeczytam coś Agaty Christe i mi się nie spodoba to wówczas uwierzy. Postanowiłam zapoznać się z twórczością tej autorki i sprawdzić, czy kryminały rzeczywiście są nie dla mnie. 

 4. Jakiej muzyki słuchasz?
Najchętniej starych zespołów, div operowych… Trudno określić gatunek, trochę w tym Ewy Demarczyk, Edyty Gepert, a trochę Beatlesów, a trochę Voltaire . 

5. Jaki język obcy lubisz i dlaczego? 
No cóż, najlepiej mówię po angielsku i ten język ma swój urok. Nieudolnie uczę się hiszpańskiego. Uwielbiam ekspresywne brzmienie tej mowy. No i przepadam za eleganckim językiem francuskim. Ma on niezwykłą klasę i kojarzy mi się z czymś szykownym i bardzo wytwornym. 

6. Chętniej książki kupujesz czy wypożyczasz?
Jak mogę to kupuję i wolę książkę kupić. Jestem bardzo zaborcza : ) Z konieczności oczywiście wypożyczam, nie przeszkadza mi to jakoś przesadnie i bardzo lubię wizyty w bibliotece.

7. Jaki film, w ciągu ostatnich dwóch tygodni, przyciągnął Twoją uwagę?
Oglądam filmy za rzadko. Staram się to nadrabiać i znać choć klasyki, które ponoć każdy powinien obejrzeć : ).  Tak więc ostatnio obejrzałam przepięknego „Sweeney Tood – demoniczny golibroda”. Intrygująca sceneria Londynu z epoki. Film bardzo klimatyczny i absurdalny. Czyli zawierał w sobie wszystko, co lubię.
Oglądałam też ostatnio „V jak vendetta” . Piękny film o wartościach. Może i jestem naiwna, może i jestem, jak to się dziś w Internecie mówi „lewakiem” : - ), ale wierzę głęboko, że ludzie mogą być równi i w to, że powinni być równi – bez względu na płeć, wyznanie, orientację seksualną i upodobania, ale przy tym nikt nikomu nie będzie zabraniał własnego zdania i zamykał ust paragrafami. Takie to moje wyobrażenie utopii. 


8. Z którym bohaterem literackim można by przeprowadzić wywiad i dlaczego?
Ze Scarlett O’harą. Sama nie wiem, dlaczego aż tak  ją polubiłam. Po trosze się z nią utożsamiam i potrafię ją zrozumieć. 

9. Przez jeden dzień możesz znaleźć się w przestrzeni dowolnego filmu. Jaki film wybierzesz? 
Może do „Matrixa”? Albo do „Kill’a Bill’a”. A jak już mi się znudzą wojaczki i efektowne walki to weszłabym do „Blond venus  z Marleną Dietrich lub „Sweeney Tood’a”  i tam bym już została.  

10. Co poza czytaniem robisz najchętniej?  
Lubię długie spacery, najchętniej po wielkich opuszczonych parkach, ale lasów nie znoszę. Lubię oglądać seriale – im płytsze i głupsze tym lepiej. W związku z tym, żadne pamiętniki, ani plotkary mi nie straszne.  

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego popołudnia! :-)

21 komentarzy:

  1. Ciekawe pytania i odpowiedzi :) Ja też wolę czytać w kompletnej ciszy i lubię płytkie seriale ;) Zgadzam się też w punkcie 5 i 6.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bliski mi jest punkt 4, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że mamy podobne podejście, jeśli chodzi o niektóre kwestie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co do punktu nr 1 zgadzam się. Masz blog w tytule posta nie Libster a Liebster blog.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za kompletną ciszą, dlatego czytam najczęściej przy muzyce :) Ale za to oglądam te wszystkie hity serialowe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za poprawkę! Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też jestem bardzo zaborcza jeśli chodzi o książki i wolę je kupić, aniżeli wypożyczyć. Nawet moim przyjaciołom rzadko kiedy pożyczam książki, bo mi szkoda. I również lubię długie spacery, dzięki którym mogę się wyciszyć i przemyśleć wiele spraw.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja także kocham spacerować. No i oczywiście seriale, najlepszy sposób na marnację czasu :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Scarlett O’hara też lubię postać i czytanie w ciszy bardzo mi odpowiada - ciekawe odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety opuszczonych parków co raz mniej na tym naszym świecie... :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie ma to jak seriale ;D Ciekawe odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pisanie recenzji książek polskich autorów faktycznie bywa stresujące. Nie wiem ilu autorów trafia na nasze blogi, ale mam nadzieję, że krytyką nie czują się urażeni.

    A "Sweeney..." jest świetny! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też wolę kupować książki, jestem ich kolekcjonerką :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajnie byłoby mieć całą bibliotekę w domu, jednakże czasami finanse uniemożliwiają posiadanie wszystkich książek...Jednak posiadanie własnej książki to ogromna satysfakcja :)
    Ja również jak czytam to tylko w ciszy i skupieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Scarlett O’hara to fascynująca postać, zawsze byłam dla niej pełna podziwu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Także czytam w ciszy i też nie są mi obce głupiutkie seriale :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem zdziwiona wyborem muzyki. W każdym razie uważam, że masz bardzo dobry gust. ;)
    Również mnie zaszokował wybór "Kill Bill'a" gdyż sama za bardzo nie przepadam za tym filmem. ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. O to ja niczego nie robię w całkowitej ciszy :) Zawsze mi muzyka towarzyszy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam dokładnie tak samo, jeśli chodzi o punkt pierwszy. Niestety, bardzo szybko u mnie o dekoncentrację, więc absolutna cisza podczas czytania jest u mnie wręcz wymagana. Rzecz jasna, ciężko bywa o tę ciszę, jeśli ma się w domu pięcioletnie dziecko i... męża :)

    OdpowiedzUsuń
  20. V for Vandetta to jeden z moich ulubionych filmów :) Czytałam nawet komiks w oryginale, równie świetny.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz! Jestem ogromnie wdzięczna w uczestniczeniu w życiu mojego bloga.
Komentarze anonimowe będą kasowane (proszę o przedstawianie się).