środa, 29 maja 2013

„Archaniołowie i Wniebowstąpieni Mistrzowie” Doreen Virtue



liczba stron: 296

Lubię książki fantastyczne z mitologią w roli głównej. Czasem jednak załamuję ręce, gdy mitologie są poszatkowane, wrzucone do jednego worka bez żadnego pomyślunku, a na koniec wstrząśnięte i zmieszane. Mitologiczny szkielet historii przedstawionej w takiej powieści wygląda jak ze snu szaleńca, a stratą czasu jest doszukiwanie się logiki.

Doreen Virtue jest specjalistką od tych istot. Napisała wiele książek dotyczących aniołów, ale przedstawiana przeze mnie książka pokazuje, że porusza się swobodnie także w innych systemach wierzeń – nie tylko w Chrześcijaństwie.

Ta publikacja to kompendium wiedzy. Na 296 stronach autorka przedstawia siedemdziesiąt siedem bóstw. Podaje imię, kraj pochodzenia i religię z jakiej dany mistrz się wywodzi, pokrótce opowiada najpopularniejszą legendę dotyczącą go. Następnie prezentuje  zakres działań danego idola oraz modlitwę jaką możemy się do niego zwracać. I tak jak Afrodyta, Jezus czy hinduistyczny Kryszna są znani wszystkim to Babadżi (wywodzi się z Himalajów, podobno nie umarł tylko wzniósł się do nieba razem z ciałem), Izolda (celtycka bogini miłości), czy Saint-German przynajmniej dla mnie byli zagadką.

Uważam, że książka jest idealnym punktem wyjścia do dalszego ponawiania różnorodnych kultur, wyznań i tradycji. Napisana jest poprawnym językiem, a zawartość sama w sobie jest ciekawa. Do tego dochodzi przepiękne wydanie – przyjemny w dotyku papier i urocze ozdobniki stron. Właśnie osobom chcącym pozyskać ogólne pojęcie na temat mitologii, religii, bóstw i mistrzów różnych wierzeń polecam tę książkę.

Dlatego też moja ocena jest jak najbardziej pozytywna – 8/10


15 komentarzy:

  1. Tych całych książek o aniołach unikam jak ognia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tematyka jest ciekawa, ale tandetna okładka zniechęca do czytania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też jakoś nie jestem do końca przekonana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadałam nigdy za mitologią, więc raczej się nie skuszę. Natomiast podsunę tytuł córce,bo podejrzewam, że jej ogromnie przypadnie do gustu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdaje mi się, że książka nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat ta tematyka ostatnimi czasy bardzo mnie interesuje, jak i ogółem jest mi potrzebna, do mojej radosnej twórczości, więc byłabym chętna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy się nie interesowałam mitologią, dlatego myślę, że i w powyższej publikacji raczej się nie odnajdę. Może się i mylę w tej kwestii, niemniej jednak na razie i tak mam co czytać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię mitologię, więc może kiedyś się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakoś nie ciągnie mnie do przeczytania tej książki. Nie moja tematyka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że jest to ciekawa książka. Z chęcią zapoznałabym się z nią.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomimo że okładka nie zachęca to sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla amatorów takiej wiedzy to na pewno super sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  13. Co prawda inne kultury mnie ciekawią, ale ta książka chyba nie jest dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. No okładka nie powala. Co do tematyki, to był temat na mojej maturze ustnej z j. Polskiego :) Więc ta książka raczej nie wyczerpuje tematu, który i tak już poznałem :P

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz! Jestem ogromnie wdzięczna w uczestniczeniu w życiu mojego bloga.
Komentarze anonimowe będą kasowane (proszę o przedstawianie się).