wtorek, 9 lipca 2013

Liebster



Pytania od Kulturalnej
1.      Co Cię skłoniło do blogowania ?
Patologiczna chęć wypowiadania się na każdy temat i naiwna wiara, że kogokolwiek obchodzi moje zdanie.

2.      Czytanie, skąd wzięło się u was akurat to zainteresowanie?
Czytamy po to, by czuć, że nie jesteśmy sami. Dlatego sięgnęłam po pierwszą książkę. Po drugą sięgnęłam, by sprawdzić, czy struny mojej duszy wciąż jeszcze wydają znośne dźwięki. Po kolejne sięgnęłam z przyzwyczajenia.

3.      W wolnych chwilach sięgam po książkę o tematyce...
Dowolnej. Mam bardzo eklektyczny gust.

4.      Masz do wyboru kolację ze swoim ulubionym pisarzem. Kogo wybierasz ?
Wskrzesiłabym Margaret Mitchell. Jeśli zaś nie dałabym rady to wybrałabym może Hamilton, która tworzyła seksowne wampiry zanim to stało się modne. Albo Murakamiego – niechaj mi w końcu wyjaśni, co ma na myśli, gdy mówi o bieganiu… Trudny wybór!

5.      Oprócz książek, co robisz w wolnych chwilach?
Oglądam filmy, seriale, lubię się uczyć nowych rzeczy. Staram się uspołeczniać, spędzać dużo czasu na słońcu. Myślę więc, że nic ciekawego.

6.      Na wieczór ze znajomymi wybieram film pod tytułem...
Pozwoliłabym znajomym wybrać. Oglądanie filmów ze znajomymi polega bardziej na przebywaniu z nimi, niż na oglądaniu filmu.

7.      Zostajesz prezydentem/ premierem. Jedna ustawa jaką byś wprowadził/a ..
Naprawdę tylko jedna? Trzeba wszystko zreformować w tym kraju. Może reforma szkolnictwa?

8.      Muzyka, co najczęściej słuchasz ?
Po raz kolejny muszę usprawiedliwić się eklektycznym gustem. Słucham wszystkiego. Wszystko się zmienia. Jednakże od lat prym w grupie moich ulubionych twórców/zespołów/piosenkarek itd.  wiodą Beatlesi, Ewa Demaryczyk, The Doors i Edyta Gepert.

9.      Optymista, pesymista a może realista ?
Staram się patrzeć na życie w jasnych barwach. Staram się, naprawdę! Nie moja wina, że prawa Murphy’ego działają…

10.  Chciałbyś zarabiać na życie będąc pisarzem/pisarką?
Jeszcze jak!

11.  Języki obce ? Jeśli tak to jakie ?
Nawet jeśli tak, to jest to miłość jednostronna. Lubię języki obce, ale jakoś nie mam do nich talentu, choć niesamowicie lubię się ich uczyć. Niezwykły paradoks, prawda? Aktualnie uczę się języka angielskiego, hiszpańskiego i łaciny. Wszystkie uwielbiam, choć efekty mojej pracy nie powalają.

A teraz pytania od Prosperiusza za które również bardzo dziękuję!

1.Poezja czy proza? 
I poezja, i proza.

2. Książka którą czytałaś wielokrotnie? 
Mnóstwo takowych. „Przeminęło z wiatrem”, „Wichrowe wzgórza”, opowiadania Hłaski, książki sióstr Bronte, seria o Anicie Blake, wiersze, książki, wspomnienia Sylvii Plath… Lubię wracać do książek po prostu.

3.Kawa letnia czy gorąca?
Każda.

4. Ulubiony książkowy autor.
Ciężko wybrać jednego.

5. Miasto czy wieś?
Jestem typowym mieszczuchem, rozkoszującym się zapachem spalin, napawającym się widokiem wszechobecnego betonu.

6. Las czy łąka?
Z dwojga złego wolę las.

7. Ebook czy tradycyjna książka?
Tradycyjna, ale wynika to z tego, że nie mam czytnika.

8. Dramat czy komedia?
Dramat, bo i tak w każdym dramacie jest jakiś purnonsens.

9. Teatr  czy kino?
Teatr.

10. Komedia czy horror?
Horror.

11. Ulubiona marka długopisu?
Matuchno kochana, nie wiem : - ) Taki z kiosku.

5 komentarzy:

  1. Ciekawe odpowiedzi, w pełni zgadzam się z tobą co do punktu 1 od Kulturalnej oraz 7 od Prosperiusza.
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. gdyby wskrzeszenie Margaret Mitchell było możliwe to uwierz, zrobiłabym to pierwsza! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe wypowiedzi. Sama w niektórych przypadkach udzieliłabym podobnej.Też uważam, że oglądanie filmów ze znajomymi polega bardziej na przebywaniu z nimi. Tak przynajmniej jest w naszym gronie:-)
    Jedynie nie wybrałabym teatru i miasta.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja jeszcze nie dotarłam do Hłaski... aż wstyd mnie bierze...

    OdpowiedzUsuń
  5. Też się uczyłam łaciny jeszcze rok temu w liceum fajne doświadczenie nie ma to jak masa gramatyki na raz.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz! Jestem ogromnie wdzięczna w uczestniczeniu w życiu mojego bloga.
Komentarze anonimowe będą kasowane (proszę o przedstawianie się).